Kirjoittaja Aihe: Kiikarin säätövarasta  (Luettu 1001 kertaa)

Mvä

  • *
  • Viestejä: 276
Vs: Kiikarin säätövarasta
« Vastaus #15 : Maaliskuu 20, 2024, 13:13 »
Kyllä se oikeinpäin on. Sitten vielä lukkorungon päällä pelkästään. Täytyy koittaa illalla vielä ottaa suujarru irti ja kattoo muuttuuko.

oho osu

  • *
  • Viestejä: 323
Vs: Kiikarin säätövarasta
« Vastaus #16 : Maaliskuu 20, 2024, 13:23 »
Mulla ampui kerran 2m väärään 100m, kun vahingossa kädensuojan ylipitkä ruuvi otti piippuun kiinni ja väänsi sitä. Kohdistusyritykset vielä radalla jossa oli märkä savipenkka edessä, märkä hiekkapenkka takana. Kesti muuten aika kauan löytää vika.

Siksi oliskin hyvä päästä kohdistamaan aina jostakin 25-50m aluksi. Isoooon pahvilaatikon pahviin.

Tarzan

  • *
  • Viestejä: 66
Vs: Kiikarin säätövarasta
« Vastaus #17 : Maaliskuu 20, 2024, 15:34 »
Kyllähän tuo nyt aika ihmeelliseltä kuulostaa. Jos siinä ei olisi kallistusta, säätövaraa ei olisi juuri lainkaan. Vaihtoehtoja ei kauhean montaa ole, joten eiköhän se ole nopea testata ja tutkia. Kiikari ja jalka irti ja katsoo uudelleen. Jos kisko on noin pahasti kallellaan niin eron varmaan näkee jo silmällä vs. piippulinja.

Minulla TAC A1 kanssa Kahles 525i ja 20 MOA Spuhr ja menetän 8 Mradia säätövaraa.

Voiko siinä olla jälkiasennettu kisko, joka on kallistettu, mutta laitettu väärin päin?

Jullimus

  • *
  • Viestejä: 89
Vs: Kiikarin säätövarasta
« Vastaus #18 : Maaliskuu 20, 2024, 17:20 »
Mulla on orkkis tikka ctr picatinnyssä 0 moa spuhr jalusta ja metsästystähtäimessä kokonais säätövara 23 mrad. 150m kohdistuksesta jäi korovaraa vielä noin 9,4 mrad. En luottaisi kyllä mihinkään laser kohdistuksiin, ampumalla selviää oikea korovara.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2024, 17:35 kirjoittanut Jullimus »

Mvä

  • *
  • Viestejä: 276
Vs: Kiikarin säätövarasta
« Vastaus #19 : Maaliskuu 20, 2024, 17:43 »
No niin. Homma alkaa hahmottua. Tein ihan perinteisen piipun läpi tähystyksen ja kas kummaa napsut uppia n 20mrad. Tuo satanan laser teki viime temppunsa,) Nyt sitten ampumalla ihan kohdilleen