Kirjoittaja Aihe: Kiikarin asennus  (Luettu 25170 kertaa)

HJu

  • *
  • Viestejä: 7.973
Vs: Kiikarin asennus
« Vastaus #30 : Toukokuu 21, 2021, 15:17 »
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2021, 15:30 kirjoittanut HJu »
Terveisin,


HJu

Mikko_

  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Kiikarin asennus
« Vastaus #31 : Toukokuu 21, 2021, 18:15 »
No näköjään joo.  ;D Itse tykkään varmistella ensin, jos olen vähänkään epävarma. Enkä halua tehdä mitään "lopullista ratkaisua" välineitteni suhteen. Sen verran kalliita vermeitä ne kuitenkin on

HJu

  • *
  • Viestejä: 7.973
Vs: Kiikarin asennus
« Vastaus #32 : Toukokuu 21, 2021, 21:29 »
Hyvä se on aina kysyä etukäteen jos ei tiedä. Enkä aiemmissa viesteissä itseasiassa tarkoittanut että kysyjä itse tekisi jotain hölmöä vaan että joku hiljainen lukija pistää "vielä vähän paremmaksi".



Terveisin,


HJu

Ampuja80

  • *
  • Viestejä: 37
Vs: Kiikarin asennus
« Vastaus #33 : Elokuu 08, 2021, 14:32 »
Miten olette saaneet kiikarit linjattua suoraan optilockeihin? Tuntuu, että kun kiristää renkaiden ruuvit, niin tähtäin onkin vinossa.

HJu

  • *
  • Viestejä: 7.973
Vs: Kiikarin asennus
« Vastaus #34 : Elokuu 08, 2021, 15:12 »
Sitä tähtäintä pitää tarvittaessa säätää samalla kun kiristää ruuveja. Yhden renkaan ruuveja on tärkeä kiristää vasemmalta ja oikealta samaan tahtiin vahtien tähtäimen pysymistä vielä suorassa asennossa. Kun eturengas on jo "aika kiinni" niin sitten kiristää takarenkaan ruuvit samalla tavoin. Lopuksi kiristetään kummankin renkaan kaikki kiikarin kiinnitysruuvit lopulliseen tiukkuuteen. Rakotulkkia käyttäen voi varmistaa että renkaat tulevat tasan eikä kallistele toiselle reunalle liiallisesti.

Optilock-muovirinkulan sauma on hyvä jättää samaan kohtaan mihin renkaan ylä- ja alaosan sauma tulee ja kummassakin renkaassa samalle puolen tähtäintä.
Terveisin,


HJu