Kirjoittaja Aihe: Talvikengät  (Luettu 2222 kertaa)

Erästäjä

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Talvikengät
« Vastaus #30 : Helmikuu 23, 2024, 16:33 »
Itse kyllästyin tänä talvena, kun kotona lämpötila pihalla oli -10c⁰, mutta järvelle kun pääsin pilkille oli siellä lämpötila reilu -20c⁰, ja jalat palelivat niin paljon, että kotiin jouduin lahtemään. Hommasin kuvassa olevat Nokian Naalit, joihin olen ollut erittäin tyytyväinen. Saappaat ovat raskaat ja kohtuu jäykät, mikä auttaa hiihtäessä, mutta lenkille en kenkiä laittaisi jalkaan. Käytän normaalisti koon 44 kenkiä, mutta Naalit ovat kokoa 46 ja niihin saa sopimaan kaksikin villasukkaa. Hyvä puoli on, että vaikka pakkasta on -35c⁰, niin saappaat eivät kohmetu, vaan ovat edelleen notkeat. Nokialaiset on myös helppo kuivata, kun huovat saa erilleen. Ei ole tämän ostoksen jälkeen jalat palellu pilkillä, vaelluksilla tai jänismetsällä. Hintaahan nuilla vähän on liiaksi, mutta toivottavasti ekstävät useamman vuoden.

Itsellä on huono kokemus noista kumi seoksista saappaissa. Edelliset kumpparit oli Muckbootsit ja ne hajosi vuodessa, kun joku risu oli mennyt kupeesta läpi. Maksoivatkin muistaakseni 130€.

Jos kädet meinaa kanssa kylmetä, kannattaa hommata Kärkkäiseltä hirvennahkarukkaset. On saatanan lämpöset ja helppo kuivailla kanssa, kun sisähuovan saa irti. Toimii hyvin hiihtovaelluksella Nokialaisten kanssa, kun molemmista saa sisukset yöksi makuupussin sisälle kuivamaan.

Lähetetty minun SM-G991B laitteesta Tapatalkilla