Kirjoittaja Aihe: Yksiolkaiminen reppu  (Luettu 1447 kertaa)

Ampuja80

  • *
  • Viestejä: 37
Yksiolkaiminen reppu
« : Elokuu 08, 2023, 20:46 »
Olen tullut siihen tulokseen, että paras reppu haulikon kanssa liikkumiseen on yksiolkaiminen reppu. Minulla on Haltin Riekko, mutta se on pahimmiltaan pieni, mallista pidän kyllä. Haltin Metsoa ei ilmeisesti enää saa ilman asekoteloa? Mil-Tecin 29 litran reppua olen ajatellut, mutta mietityttää vain tuo taskujen paljous, laadukas tuote ilmeisesti kyllä on. Lähinnä taskuissa mietityttää siis se, että saa penkoa kaikki taskut läpi ja viimeisestä vasta löytää etsimänsä. Kyseinen Mil-Tecin reppu on ilmeisesti muuten sama tai ainakin lähelle kuin firman rynnäkköreppu?

HJu

  • *
  • Viestejä: 7.963
Vs: Yksiolkaiminen reppu
« Vastaus #1 : Elokuu 08, 2023, 21:00 »
Taskujen osalta pitää vaan opetella joka tavaralle oma paikkansa. Kärjistäen yhdestä isosta taskusta ei myöskään löydä mitään jos se tasku on täynnä tavaraa.
Terveisin,


HJu

prantala

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Yksiolkaiminen reppu
« Vastaus #2 : Elokuu 10, 2023, 09:49 »
Minulla Haltin metso (asekotelo aina sisään työnnettynä linnustuksessa, siinähän on vetoketju pohjassa jolla sen asekotelon saa lukittua sisälle) mutta siinä vähän tympi taskujen vähyys joten hommasin Mil-Tec 29l. Nyt siirtymässä takaisin metson käyttöön - kevyempi ja jotenkin ainakin itselle mukavamman tuntuinen kantaa. Kaipa sitä nykyään vähemmän tavaraakin tulee pakattua mukaan joten taskujen vähyys ei enää iso ongelma...

Suolakala

  • *
  • Viestejä: 90
Vs: Yksiolkaiminen reppu
« Vastaus #3 : Elokuu 16, 2023, 09:23 »
Maxpeditionin mallistossa on muutamia eri malleja. Esim Kodiak Gearslinger. Eivät ole ihan halpoja mutta laadukkaan oloisia kuitenkin. Kannettavuus mielestäni hyvä. Yksiolkaimisen kanssa kannattaa muistaa että ihan hirveän isoa ei kannata hankkia tai ainakaan sitä ei kannata kovin painavaksi ladata. On muuten hiukkasen epämukava pidemmällä reissulla jos reppu vetää vain toista olkaa ja tämä korostuu mitä enemmän sitä painoa on.

Jahimees

  • *
  • Viestejä: 48
Vs: Yksiolkaiminen reppu
« Vastaus #4 : Lokakuu 20, 2023, 19:30 »
Hei!
Kuka osaisi sanoa, että mistä saa ja kuka on valmistaja, eli Eetun völjyssä Eetu sitoo remmeillä kiväärin siihen repun taakse ja reppu näyttää keveämältä, kuin perinteiset asereput. Kylla se painon vähyys on aivan selvä lisäetu joka ukolle, kun kävelee-tai hihtää paljon kivääri mukana.

ates80

  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Yksiolkaiminen reppu
« Vastaus #5 : Lokakuu 25, 2023, 16:12 »
Hei!
Kuka osaisi sanoa, että mistä saa ja kuka on valmistaja, eli Eetun völjyssä Eetu sitoo remmeillä kiväärin siihen repun taakse ja reppu näyttää keveämältä, kuin perinteiset asereput. Kylla se painon vähyys on aivan selvä lisäetu joka ukolle, kun kävelee-tai hihtää paljon kivääri mukana.
savotta jääkäri reppu tai rinkka saa eri kokoisina ja varusteleka ainakin myy niitä varmaan moni muukin kun guuglettaa...