Kirjoittaja Aihe: Sako S20  (Luettu 47322 kertaa)

Koheltaja

  • *
  • Viestejä: 3.297
Vs: Sako S20
« Vastaus #30 : Helmikuu 28, 2020, 06:39 »
Ei kai tehtaan tuotantoa ajeta alasa jonkun messujen takia? Kyllä siellä seppä takoo rautaa vaikka myyntiorganisaatio on syömässä kampaviinereitä messuilla ja taputtelemassa itseään olkapäälle.
Kylätason ampuja

hessu84

  • *
  • Viestejä: 140
Vs: Sako S20
« Vastaus #31 : Helmikuu 28, 2020, 07:29 »
Ei kai tehtaan tuotantoa ajeta alasa jonkun messujen takia? Kyllä siellä seppä takoo rautaa vaikka myyntiorganisaatio on syömässä kampaviinereitä messuilla ja taputtelemassa itseään olkapäälle.

Mun tarkotus oli päinvastainen.
Kun IWA peruttu, niin töitä tehdään kahta kauheemmin ;D

Kosanderi

  • *
  • Viestejä: 482
Vs: Sako S20
« Vastaus #32 : Helmikuu 28, 2020, 12:27 »
Moi,

Mulla on S20 precision ja muutama patruuna huomenna(29.2) testissä TA-killan Iittalan vuorolla, jollei taivas kaadu niskaan. Katsotaan mitä lisävarusteita saan siihen kerättyä läjään. Halukkaat saa testata.

mattix

  • *
  • Viestejä: 232
Vs: Sako S20
« Vastaus #33 : Helmikuu 29, 2020, 19:29 »
Moi,
Mulla on S20 precision ja muutama patruuna huomenna(29.2) testissä TA-killan Iittalan vuorolla, jollei taivas kaadu niskaan. Katsotaan mitä lisävarusteita saan siihen kerättyä läjään. Halukkaat saa testata.
Kaatuiko taivas niskaan vai tuliko kokemuksia, joita jakaa?  :P

Kosanderi

  • *
  • Viestejä: 482
Vs: Sako S20
« Vastaus #34 : Helmikuu 29, 2020, 20:25 »
Moi,

Ei tippunut niskaan mitään kummempaa, joten kai sitä uskaltaa jotain jakaakin. Toivon mukaan testaajat kerkeävät näkemyksensä kertoa, vaikka valitettavasti montaa laukausta ei yksittäinen ampuja päässyt ampumaan. Positiivisen kuvan itse sain heidän kokemuksistaan.

(Päivän ainoa 300m kasa)
Omasta puolestani tässä vaiheessa kiitän kaikkia paikalle tulleita ja Sakoa pyssyn lainaamisesta. Antoivat vielä testiä varten patruunoitakin. :D

Voin jossain vaiheessa jakaa omia mietteitäni tästä päivästä, mutta tosiaan toivoisin, että homman hoitaisivat ne, joiden mielipidettä ei välttämättä pidetä puolueellisina. ;)

Olbe

  • *
  • Viestejä: 76
Vs: Sako S20
« Vastaus #35 : Helmikuu 29, 2020, 21:06 »
Yllätys oli suuri kun foorumilta en huomannut että uutukainen on testissä  :o
Mitään pahaa sanottavaa en laitteesta löytänyt .
Tarkkakin oli vielä tehdas patruunoilla.

Tämmöset on kivoja yllätyksiä, seuraavaa odotellessa  8)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 29, 2020, 21:17 kirjoittanut Olbe »

kraft

  • *
  • Viestejä: 37
Vs: Sako S20
« Vastaus #36 : Kesäkuu 29, 2020, 00:53 »
Kas niin.
S20 Precision tuli hankittua 6.5 creedmoorina tovi takaperin ja tässä muutamia mietteitä, tarkemmat tulokset sekä tehdaspaukulla että latauksen hakeminen hieman myöhemmin:

- Yleistuntuma on muovinen ja ontosta tukista johtuen koliseva.
- Lipas heiluu kuilussa vapaasti ja myös kolisee. LUJAA!
- Monopod taittuu läjään pienimmästäkin tönäisystä ja kolisee. Ei niin lujasti kuin lipas mutta...
- Yksivaiheinen liipaisin on ihan OK tuntumaltaan mutta selkeää vallia ei oikein ole ja veto on älyttömän lyhyt.
- Tukki on molemminkätinen. Omaan käteen tuntuu hassulta mutta vaatii vaan käytännössä uuden otteen opettelun
- Lukko toimii nätisti eikä takeltele helposti
- Lipas täytyy lipastaa tietyllä tavalla. Muuten vieraaksi tulee syöttöongelmat jne. Mikä on tietty aivan hemmetin rasittava ominaisuus.
- Poskipakan säätö takeltelee ja kaikki tuntuu olevan viimeistelemätöntä ämpärimuovia missä on terävät reunat ja hassulta tuntuva pinta
- Etutukki on TODELLA kapea. Tätä ei lepuuteta säkin päällä vaan bipod tai saddle on pakko-ostos!

Kasat Sakon tehdaspaukulla jäi ekalla yrittämällä soravallin päältä ampuessa ilman etutukea ja ampuma-alustaa alle 1 MOA joten odotan paljon parempia kasoja kunhan 300m ampumakatokseen asti päästään.

MOj

  • *
  • Viestejä: 1.046
Vs: Sako S20
« Vastaus #37 : Kesäkuu 29, 2020, 09:08 »
Ikävä kuulla, että noin paljon miinuksia. Itselläkin mietteitä ollut, että jossain vaiheessa voisi ehkä tuollaisen hankkia. Taitaa jäädä ajatukseksi. Toivottavasti edes käynti tuosta paranee. Toisaalta tuo hinta on sellainen, ettei tuolta mitään ihmetemppuja voi kyllä odottaakaan. Ladan hinnalla kun ei saa mersua.

LSa

  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 2.163
  • Edistän: 1 | +5 | 8 | 9 | 36 | 37 | 39 | 41 | 44
Vs: Sako S20
« Vastaus #38 : Kesäkuu 29, 2020, 09:35 »
Mä olen muovitukeista ja -rungoista poistanut valupurseet käsityönä. Se on aika normaalia, että firmat kasaa muotista tulleet osat ilman ylimääräistä nysväämistä. Itse muovia fiksaten saa helpolla hyvää.

kema

  • *
  • Viestejä: 238
Vs: Sako S20
« Vastaus #39 : Kesäkuu 29, 2020, 09:40 »
Tuo Sako on kuitenkin 2000EUR ämpäri että kuuluuko se nyt ihan ostajan tehtäviin?

Suomalainen on kyllä aika nöyrä...

Poikanen

  • *
  • Viestejä: 346
Vs: Sako S20
« Vastaus #40 : Kesäkuu 29, 2020, 10:10 »
Lipas kyllä helisee myös M10:ssä.

LSa

  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 2.163
  • Edistän: 1 | +5 | 8 | 9 | 36 | 37 | 39 | 41 | 44
Vs: Sako S20
« Vastaus #41 : Kesäkuu 29, 2020, 10:19 »
Tuo Sako on kuitenkin 2000EUR ämpäri että kuuluuko se nyt ihan ostajan tehtäviin?

Suomalainen on kyllä aika nöyrä...
Mä olen ollut järjestelyyn hyvin tyytyväinen. Saan loistavaa jälkeä alempaan hintaan, mitä käsityö tehtaan huonommin tekemänä maksaisi.

Mä puran ja kokoan kaiken mekaanisen sen takia, että opin niiden toiminnan. Usein samalla myös huomaa mistä tuote tulee hajoamaan ja mitä pitää varoa. Samalla pintoja saa fiksattua sieltä mistä haluaa. Harvemmin kaupasta saa valmista ja yleensä osia on liikaa. Esimerkiksi viimeisestä repusta poistui lantiovyö, kiristysremmi, pari säätöjen velcroa, lukitussolki - osa lähti kokonaan koska oli tiellä, ja osaan tuli paremmat ratkaisut tilalle.

Koheltaja

  • *
  • Viestejä: 3.297
Vs: Sako S20
« Vastaus #42 : Kesäkuu 29, 2020, 14:41 »
LSa:n kanssa samoilla linjoilla, jos joku asia häiritsee aseessa niin sille tehdään jotain. Aseet on enemmän tai vähemmän aihioita joita joutuu usein muokkaamaan että niistä saa mieleisen, mulla on pinkka sen verran huonossa kunnossa ette ole varaa ostaa asetta missä ei olisi parannettavaa joten on tyytyminen parintonnin aihioihin.

Kolisevista lippaista pääsee eroon metalliepoksilla, kuvassa korjattiin Sig 522 lippaiden heiluminen lipasaukossa. Ruma mutta toimii.


Kylätason ampuja

MTä

  • *
  • Viestejä: 288
Vs: Sako S20
« Vastaus #43 : Kesäkuu 29, 2020, 14:53 »
Kolisevista lippaista pääsee eroon metalliepoksilla, kuvassa korjattiin Sig 522 lippaiden heiluminen lipasaukossa.

Tämä näyttää fiksulta. Meneekö about näin?
1. Pinta karheaksi
2. Putsaus.
3. Teipillä sapluuna
4. Epoksi päälle
5. Teipit irti

Mitä epoksia ja millä testailit määrän/paksuuden?

Koheltaja

  • *
  • Viestejä: 3.297
Vs: Sako S20
« Vastaus #44 : Kesäkuu 29, 2020, 15:43 »
Jotenkin noin. Maalarinteippiä monta kerrosta päälekkäin että saa oikean paksuuden, välillä sovittaa lipasaukkoon. Jos tulee liian paksu niin hiomalla saa ohuemmaksi. Tuon taisin tehdä Bilteman metalliepoksilla, mikä tahansa metalliepoksi käy täyteaineeksi. Tavallinen epoksi voi kokemusten perusteella lohjeta kolinassa, metalliepoksi kestää paremmin osumaa.

Hyvää ja halpaa ainetta moneen hommaan: https://www.biltema.fi/rakentaminen/kemikaalit/epoksiliimat/terasepoksi-2000035421
Kylätason ampuja