Kirjoittaja Aihe: Jämäkät bipodit  (Luettu 1279 kertaa)

L@@kinta

  • *
  • Viestejä: 107
Jämäkät bipodit
« : Elokuu 16, 2023, 12:23 »
Mitkä olis ne bipodien mersut? Atlas yms? Tarvis saada uudet ja kerralla hyvät. Kiitos

HJu

  • *
  • Viestejä: 7.973
Vs: Jämäkät bipodit
« Vastaus #1 : Elokuu 16, 2023, 12:46 »
Käyttötarkoitus (metsästys, PRS-kisat, viranomausskäyttö, joku muu) vähän helpottaisi, samoin miten/mihin ajattelit bipodi  kiinnittää ne (hihnanasta, picatinny, M-LOK, KeyMod, ARCA-rail, Parker-Hale tappi, joku muu). Budjettikin vähän vaikuttaa.

Atlaksella ja MDT:llä on hyviä bipodeja mutta on muillakin kuten Tier-One ja Fortmeier. Budjetti, käyttötarve ja kiinnitystapa näppärästi rajaa sopivien mallien määrää.
Terveisin,


HJu

L@@kinta

  • *
  • Viestejä: 107
Vs: Jämäkät bipodit
« Vastaus #2 : Elokuu 16, 2023, 12:49 »
Metsästys, rata ja prs. Rugerriin tulossa. Siinä mlok kiskot ja picatinny palikkaa on myös. 500€ max hinta. Olen nuita Atlaksen katsellut, mutta en ymmärrä mitä eroja niillä on. :D

HJu

  • *
  • Viestejä: 7.973
Vs: Jämäkät bipodit
« Vastaus #3 : Elokuu 16, 2023, 13:55 »
Arskakäyttöön sekalaisiin hommiin hankin itse SIG716:sta  Atlas CAL:n joka on erittäin tukeva ja siinä säädöt pitää. Atlaksen PRS-mallissa on panning (aseen sivuttaisnkääntö) jota ei saa kunnolla lukkoon ja josta seuraa että koko jalka tuntuu hieman "letkulta". Lisäksi CAL jalat tulee leveämmällä joka on hyvä asia.

Käytössä siis Atlas BT65-Gen2  picatinnykiskoon ruuvikiinnityksellä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2023, 13:58 kirjoittanut HJu »
Terveisin,


HJu

SaraJani

  • *
  • Viestejä: 29
Vs: Jämäkät bipodit
« Vastaus #4 : Elokuu 16, 2023, 14:29 »
Itse tykästyin kovin tällaiseen Overbore tyyliseen bipodiin. Tämä tuntuu näin UTG:n tekeleeksikin aika tukevalta.