Lentoon ampujalle haulikossa on tietty tärkeää,että saa perän pituuden ja kulman säädettyä / kustomoitua jokaisen fyysisille ominaisuuksille sopivaksi.
Sorry,että menen hiukan OT:ksi,mutta kun päätin 15 vuotiaana tulla" täydelliseksi lentoonampujaksi",niin mitäpä tein.
Lähes joka päivä tein nostoharjoituksia kotona,milloin pistorasiaan ja milloin seinään laitettuun täppään.Silmät auki tein nostoja niin kauan kuin esim. 10 noston sarja nousi joka kerta täppään SUORAAN korjaamatta.
Seuraavaksi katse täppään,silmät kiinni ja niin kauan nostoja,että silmät kiinni tehdyt nostot olivat täpässä kun silmät avasi.
Tällä voittaa sen että ase nousee siihen mihin silmä katsoo ja se "säästää aikaa" nopeassa tilanteessa kun ei tartte "korjailla".
Joku kertonut,että about 10000 toistoa alkaa viedä asian lihasmuistiin.Lie yksilöllistä tuokin.
Radalla kävin ampumassa +-3000 kiekkoa / vuosi,mutta huomasin,että kova harjoittelu skeet radalla teki sen että pidemmiltä matkoilta ennakko tahtoi jäädä jälkeen pidemmällä lentäviin lintuihin.
Sitten harjoittelemaan kiekon ammuntaa soramontulla / metsäradalla skeet rataa pidemmältä matkalta.Kun trap paukutkaan ei meinannut rikkoa kiekkoja niin sitten vaan täyssuppealla 2,7-3,0 mm hauleilla.
No sitten tuli "turbo" haulikkoon eli kotiladatut Tungsten patruunat ja niillä ennakon tarvekin pieneni. Olen velmuillutkin,että on hyvä kun ukko iän myötä hidastuu,niin patruunat nopeutuu.
Timppa
Ps.Hyvin tehty Tungsten patruuna on tappavan tehokas niin kauas että tarttee ampua myös yli eikä eteen ja SEN saaminen automaatioksi ei oikein meinaa onnistua.No onneksi on toinen ja kolmas patruuna "koron" korjaamiseen -:).