Kirjoittaja Aihe: Bullpup chassis  (Luettu 9252 kertaa)

Ippe69

  • *
  • Viestejä: 676
Vs: Bullpup chassis
« Vastaus #30 : Marraskuu 26, 2021, 09:28 »
Testit ja raportoinnit jatkuu kyllä. Työt ja lyhyet päivät vähän rajoittaa hommaa.
Olen myös vilkuillut jos halvalla tulisi vastaan sopiva remari (=halpa) 223 kaliiperissa. Josko pienempirekyylinen toimisi.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2021, 00:01 kirjoittanut Ippe69 »

Ippe69

  • *
  • Viestejä: 676
Vs: Bullpup chassis
« Vastaus #31 : Joulukuu 14, 2021, 00:07 »
Päivitelläänpä hieman kuulumisia.
Olin valmistajaan yhtedessä ongelmasta. Tyler sieltä vastasi kovin vakuuttavasti, että vastaavasta ongelmasta ei kukaan muu ole heille raportoinut. Sen ihmeellisempiä neuvoja hän ei osannut antaa kuin että tarkistaa pulttien kireydet ym.
Olen taipuvainen uskomaan häntä ja yhä enemmän epäilyttää että vika on aseen ja patruunan yhteensopimattomuudessa.
Koeammunnat jatkuu heti kun olisi hieman aikaa.

Ippe69

  • *
  • Viestejä: 676
Vs: Bullpup chassis
« Vastaus #32 : Tammikuu 24, 2022, 19:21 »
Paljoa en ole ehtiny testaamaan, mutta oireet vaikuttaa vahvasti samalta mitä Bergaralla oli alkuperäiselläkin tukilla ennenkuin löysin "sen oikean" latauksen. Sikäli uskon vian olevan aseessa enkä tukissa.
Jokatapauksessa Bullpuppiin on tulossa Remingtonin raudat 223 kaliiperissa. Testit jatkuu sillä yhdistelmällä lähiaikoina.

Ippe69

  • *
  • Viestejä: 676
Vs: Bullpup chassis
« Vastaus #33 : Helmikuu 20, 2022, 16:28 »
223 pultattu tukkiin kiinni jokin aika sitten. Tehdaspanoksilla ei toistaiseksi löytynyt kelvollista käyntiä. GGG näytti aluksi yhden vajaan rasian osalta hyvältä mutta kun ostin samaa tavaraa lisää niin hajontaa oli varsin reippaasti. Liekö latauserässä eroja?
Itse lataamalla 4,5g ScenarL on käynyt aika hyvin, jopa todella hyvin muutamia kärpäsiä lukuunottamatta.
Jokatapauksessa samanlaista osumapisteen vaihtelua ei ole ollut mitä Bergaralla. Vaikuttaa vahvasti ettei tukissa ole vikaa.

Ippe69

  • *
  • Viestejä: 676
Vs: Bullpup chassis
« Vastaus #34 : Joulukuu 22, 2023, 12:42 »
Päivitetäänpä hieman...
Kyllä se vika kuitenkin taitaa olla tukissa. Muutaman sentin vaihtelua on osumapisteessä mitä ei kiväärin alkuperäisellä tukilla ole.
Mahdollinen vikapaikka on takimmainen aktion ruuvi. Aktio tukeutuu tukkiin muutaman sentin sen etupuolelta eli tuo takimmainen ruuvi vääntää aktiota. Kokeilen jos petaamalla ruuvin kohdalta paranisi.
Ps. Tukki edelleen myynnissä...

Ippe69

  • *
  • Viestejä: 676
Vs: Bullpup chassis
« Vastaus #35 : Huhtikuu 15, 2024, 12:19 »
Testit ainakin toistaiseksi loppuu minun osalta.
223 raudat on viimeaikoina ollu tukissa. Siihenkin viimein löytyi käyntiä, kasat tasaisesti alle kulmaminuutin.
Mutta se osumapisteen vaihtelu jatkuu. Petasinkin raudat tukkiin, mutta ei vaikutusta. Epäilen että tukki ei ole riittävän jäykkä ja tukipisteen vaihtelu vääntää tukkia eritavoilla. Tai jotain...
Kiikareita ja jalkoja on ollu siinä päällä puolenkymmentä erilaista eikä ongelma ole korjaantunut.

Ps. Nyt sen saisi halvalla jos on intoa sen kanssa värkätä!