Kirjoittaja Aihe: 450 Bushmaster  (Luettu 13526 kertaa)

Peränkävijä

  • *
  • Viestejä: 342
Vs: 450 Bushmaster
« Vastaus #30 : Helmikuu 04, 2020, 04:46 »
Tuolta omani tilasin kanssa. Onko sun leverevolutionit minkä painoisia? Ne kevyimmät tietojen mukaan on tarkimpia noista, mutta heikkorakenteisia millekään isommalle elukalle. Muutenkin tuota luotia pidetään tuolla jenkkipalstalla hiukan epävarmana toiminnaltaan.
<t></t>

Aulis

  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 450 Bushmaster
« Vastaus #31 : Helmikuu 04, 2020, 09:08 »
250 grainisia tehdaspaukkuja olen ampunut toistaiseksi. Erittäin hyvin käy ase noilla, mutta konehuoneesta läpi ammutun kauriin 40 metrin juoksu aiheutti pienen pettymyksen. Ei toki riitä otos tarkan analyysin tekemiseen, mutta jenkkien keskustelupalstoilla on niin paljon juttuja hyvillä osumilla olevien peurojen pitkistä pakomatkoista, että epäilyttää onko paras mahdollinen valinta tuo,

Täytyy ehdottomasti kokeilla Barnesilla ja sinun reseptillä. Kiitoksia vaan vinkistä!

jthyttin

  • *
  • Viestejä: 1.206
Vs: 450 Bushmaster
« Vastaus #32 : Helmikuu 04, 2020, 10:28 »
En tiedä kuinka kattava kokemus sinulla on kauriin kokoisten elukoiden ampumisesta, mutta jos haluat pakomatkaa tuosta lyhentää voi sillä olla sivuvaikutuksia. Vaatinee osumakohdan tarkkaa valintaa tai tietynlaista luodin toimintaa. Barnesin tuotteista ehkä 45 Coltiin tarkoitettu 200gr XPB voisi antaa haluttua vaikutusta keuhkolaakilla, mutta siitä tulee omat ERVA-ongelmansa ainakin niin kauan kuin luodit ovat rasiassa.

Aulis

  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 450 Bushmaster
« Vastaus #33 : Helmikuu 04, 2020, 11:10 »
Kauriita ja peuroja olen ampunut 15 v aikana sen verran perinteisimmillä kaliibereilla (6,5x55, 6,5CM, 308 ja 30-06), että olen oppinut kuinka vähän asiasta osaan mitään varmaa sanoa, ja kuinka paljon varsinkin kauriilla pakomatkat hyvälläkin laukauksella vaihtelee ja välillä yllättää perusteellisesti  :-[. Luotina olen viime vuosina käyttänyt pääasiassa näissä Norman Oryxia ja varsinkin peurajahdissa olen ollut siihen hyvin tyytyväinen. Hirvien kanssa sama luoti 375 H&H:lla on myös toiminut mielestäni erittäin hyvin. Lähinnä petyin tämän kanssa sen takia kun mainonnan uhrina odotin 450 bushmasterin tarjoavan  dramaattisesti suuremman shokin ja eläinten putoavan niille sijoilleen. Yksi kaato ja himpun verran alhaalla oleva osuma ei tosiaan vielä riitä tarkkaan analyysiin, jatkan testausta ja yritän viisastua. Aseen apumaominaisuudet, näppärä koko ja tarkkuus on niin mukavia juttuja, että toivottavasti luottamusta herättävä luoti ja lataus löytyy.