7mm WSM kokonaisuutena katsoen on ta-käyttöä ajatellen mielestäni varsin suoritus kykyinen patruunana.
erittäin suoralentoradoiltaan ja epäherkkä tuulen vaikutukselle,,
molemmat erittäin hyviä juttuja pitkille matkoille ampumisesta kun on kyse,,
ja käy kohtuu mukavasti myös lyhysille etäisyyksille,,
edellä mainitut asiat toteutuu ainakin bergerin luoteja käytettäessä.
suurehkosta lähtönopeudesta ja bergerin hyvistä bc arvoista johtuen helppo ampua myös tuulisissa keleissä,,
ja käyttökelpoinen ampumaetäsyys skaala varsin laaja,,100-1200m ja pitäisi pystyä ampumaan tarvittaessa 1300-1350m saakka,,jonka jälkeen luoti menee aliääniseksi,,
itse en ole tosin niin pitkälle vielä päässyt kokeileen,,"vain"1200m saakka,,
suuenergiaa noin 5200 joulea,,500m kohdalla vielä yli 3300joulea,,1000m:ssä noin 1600joulea,,,
ei mielestäni ollenkaan huonosti esim 338LM verrattuna,,,
miinus puolina ainakin ilman vaimenninta ammuttaessa kovahko rekyyli, ja ettei tehdas patruunoita saa,,
ja kaikki patruunat joutuu ihan itse valmistamaan,,
komponenttien laadussa olisi toivomisen varaa,,josta johtuen kaikkea pikku näpertämistä joutuu tekeen,,
eikä siksi sovi kelle tahansa,,?
kuitenkin,,,oma aseeni on ollut tiettävästi ensimmäinen laatuaan suomessa, ja siksi itellä on ollut pioneerityö tämän kaliberin kohdalla,,ja jos joku haluaa saman kaliberin itselleen,, on seuraajilla huomattavasti helpompi tilanne,,jos lukee edes kaiken mitä olen WSM:stä kirjoitellut,,
ei tarvitse lähteä nolla pohjalta liikkeelle, kuten joku vuosi sitten oli oma tilanne.