Budjetti putki ta hommiin?

Tähtäimet, kiikarit, kaukoputket, LEMit
HJu
Chairborne rating
Chairborne rating

Re: Budjetti putki ta hommiin?

Post by HJu » Thu May 04, 2017 1:38 pm

Minä en ole täytellyt mutta jotkut ovat kiikaritähtäimille niitä täytelleet ja postitelleet britteihin.

Sinänsä Ranskan säännöistä pysttvät varmaan sikäläiset liikkeet valistamaan tarkemmin. Varmista postikulut samalla.

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

Terveisin,

HJu

FINZKI
Chairborne rating
Chairborne rating

Post by FINZKI » Sat May 13, 2017 2:27 pm

Falconistakin jo tubearvosteluja netissä.
https://www.youtube.com/watch?v=NWqoCk5cQpU

Mla

Post by Mla » Thu Jul 06, 2017 5:37 pm

branu wrote:
Thu Nov 17, 2016 2:40 pm
Meopta ZD 3-12x50 Mil-Dot kokemukset itseänikin kiinnostaa. Itse mietin tarvitsenko oikeasti TA-tyyppistä ristikkoa, lähinnä tarvitsen nollattavan, paralaksisäädöllä mielellään ja hämäräominaisuuksilla kytiksille varustetun kiikarin, jolla voisin myös käydä radalla tuonne 300-500m välimatkoilla ampumassa. Varsinaisesti en ole siis hommaamassa ta-toimintaan, joten etäisyyden arviointiin käytetään tarvittaessa etäisyysmittaria. Hinta voisi jäädä alle 1500e.
Mulla on Meoptaa. Kaapissa on ZD 3-12x50 ja ZD 4-16x44. 50mm on 1ffp, mutta moa säädöt. 44mm on Sfp ja mil mil, mutta 0.05mil naksut. Ei ihan täysiverisiä ta-putkia, mutta metsästys on myös suuri harrastus rata-ammunnan kanssa niin toimii. Ite en mittaile mitään putkilla vaan katon laserilla mitä tarvii.

Oon muutaman kerran jo meinannu tilata täysverisen, mutta aina vaan jostain syystä en oo sitä tehny kun oon järkeilly asiaa ja tiedä muuttaisko se mitään. Raha on rahaa. Ehkä jos jotaki kisoja kävis niin sit. Mut noillakin on osuttu hyvin omissa harrastuksissa. Joku iso suurennoksinen Sightron tai NF vois olla kiva peli. Semmonen millä osumat näkis 300m taulussa.

Sampo_

Post by Sampo_ » Mon Nov 13, 2017 8:39 pm

branu wrote:
Sat Apr 15, 2017 6:53 pm
Aika samanlaiset kokemukset kyseisestä putkesta , kesän mittaan lisää.
Tuliko kesän mittaan lisää kokemuksia? Ammunta on itellä ollut vähän vähillä, mutta edelleen mietin, olisko falconin m18+ putkesta 308winin päälle satunnaiseen ammuskeluun noin puolen kilometrin paikkeille.

Lähinnä mil naksut kiinnostais metsästysputken 1/4 per 100yard naksujen tilalle.

branu

Post by branu » Tue Nov 14, 2017 8:51 am

Oikeastaan kesä tuli ammuskeltu .308/PST yhdistelmällä. Nyt muutaman kerran käytetty piekkaria ja Falconia radalla . Napsut haettu 25-100m kohdilleen , 50m kokeiltu napsuja joka suuntaan ja osumat siirtyvät halutunlaisesti, ainakin olen tyytyväinen tuon kanssa tässä käytössä.

FINZKI
Chairborne rating
Chairborne rating

Post by FINZKI » Tue Nov 14, 2017 3:37 pm

Sampo_ wrote:
Mon Nov 13, 2017 8:39 pm
branu wrote:
Sat Apr 15, 2017 6:53 pm
Aika samanlaiset kokemukset kyseisestä putkesta , kesän mittaan lisää.
Tuliko kesän mittaan lisää kokemuksia? Ammunta on itellä ollut vähän vähillä, mutta edelleen mietin, olisko falconin m18+ putkesta 308winin päälle satunnaiseen ammuskeluun noin puolen kilometrin paikkeille.

Lähinnä mil naksut kiinnostais metsästysputken 1/4 per 100yard naksujen tilalle.
Itellä oli Tikan ctr:ssä toi ffp falkoni ja toimi aivan kuten pitääkin.
Jos ensi vuonna massia, niin joko ostan jonkun 6.5cm projektin, tai sen 223:sen joka ollu jo pitkään suunnitelmissa, toi putki tulisi siihen, koska ajaa asiansa erittäin hyvin, eikä ole tonnin putkia joka aseeseen ostaa.
Tossa videossa ihan hyvin kerrottu putken ominaisuuksista ja tuossakin putki on keskisytytteisen kiväärin päällä.
https://www.youtube.com/watch?v=tBsBk0cl3bQ

Post Reply