Kirjoittaja Aihe: Hornadyn automaattinen annostelija/vaaka  (Luettu 6214 kertaa)

MikaS

  • *
  • Viestejä: 853
Hornadyn automaattinen annostelija/vaaka
« : Huhtikuu 04, 2018, 16:34 »
Kaveri meinaa ostaa hornadyn automaattisen annostelijan. Itsellä chargemaster, mutta tuosta hornadystä ei hirveästi ole kirjoiteltu. Onko kellään kokemusta?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

H5N1

  • *
  • Viestejä: 268
Re: Hornadyn automaattinen annostelija/vaaka
« Vastaus #1 : Huhtikuu 04, 2018, 16:50 »
On, useamman vuoden ajalta.

Sano että ostaa RCBS Chargemaster Liten 8)



Tuunaamalla saa jotenkuten toimimaan tuon Hornadyn eli pilliä putkeen ja sitten parametrien säätöä joka ruutilajille erikseen. Vetää silti överit 2 kertaa kymmenestä.

Joku softabugi siinä on kun triklaa ja lähestyy tavoitepainoa niin yhtäkkiä saattaa pyöräyttää puolikierrosta nopeasti ja paino on 0.2grainia yli :neutral:



Välillä toimii ihan ok kun jaksaa säätää. Näytön katselukulma huono, kontrastia ei saa säädettyä ja osa 7-segmentin palkeista "feidaa" katselukulmasta riippuen.

Eli tähän se perinteinen "muuten hyvä mutta" 8)



Vaaka ihan ok, ei driftaa lämmetessään ja kalibrointi helppo.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
<t></t>

MikaS

  • *
  • Viestejä: 853
Re: Hornadyn automaattinen annostelija/vaaka
« Vastaus #2 : Huhtikuu 04, 2018, 18:03 »
Joo tuo on kitissä mukana. Menee liian hankalaksi kaverille. Ostakoon halvemman ja perinteisemmän kitin.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

Templar

  • *
  • Viestejä: 151
Re: Hornadyn automaattinen annostelija/vaaka
« Vastaus #3 : Huhtikuu 06, 2018, 09:09 »
Pistetään samaan lankaan, kun nyt puhutaan automaattiannostelijoista...



Olen pohtinut tämän tyyppisen masiinan hommaamista, tällä hetkellä ehkä budjettisyistä vaihtoehtoina Lymanin gen 6 tai sitten RCBS:n chargemaster lite. Onko kokemuksia näiden välisistä eroista? Onko ruutityypeillä jotain eroa näissä - latailen kiväärin patruunoita myös isojyväisillä N-sarjalaisilla ruudeilla.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

petegren

  • *
  • Viestejä: 34
Re: Hornadyn automaattinen annostelija/vaaka
« Vastaus #4 : Huhtikuu 06, 2018, 10:32 »
Mulla on ollut tämä: http://www.smartreloader.com/smartreloader-isd-automatic-powder-scale-dispenser-gen-ii-p-3921.html



toimii ihan ok myös isojyväisillä ruudeilla
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

JokiKarhu

  • *
  • Viestejä: 113
Re: Hornadyn automaattinen annostelija/vaaka
« Vastaus #5 : Huhtikuu 06, 2018, 11:47 »
Mulla on käytössä juurikin toi Lyman gen 6 vekotin. Valitettavasti en osaa verrata sitä muihin kun ei ole muista kokemuksia. Lymani on kuitenkin toiminut ja on yksinkertainen käyttää. Mitään asetuksia siinä ei tosin pääse säätämään, että jos hifistellä haluaa, niin sit joku muu. Joskus pudottaa vähän liikaa ja silloin olen vain pudottanut ruudin takas säiliöön ja ajanut uuden kierroksen. Joillakin ruudeilla olen laittanut etutassujen alle pienen korotuksen niin on toiminut paremmin. Hintaansa nähden mielestäni kelpo peli kun ei paremmasta tiedä. =)





Sent from my iPad using Tapatalk
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

H5N1

  • *
  • Viestejä: 268
Re: Hornadyn automaattinen annostelija/vaaka
« Vastaus #6 : Huhtikuu 06, 2018, 12:05 »
Pistäkääpä ihan ylös jos vaikka lataatte 100-200 paukkua että montako kertaa annostelija vetää överit tuon määrän aikana. Ihan siitä syystä että ihminen on siitä ovela että mukautuu tilanteeseen ja kaikki alkaa tuntua pikkuhiljaa normaalilta ja hyvältä 8)

Annostelija pitää olla tehty siten että se ilmaisee jos satsi on liian painava ja "herättää" käyttäjän.  Hornady vaatii kuittauksen enterillä ennen jatkoa jos annos menee yli ja piippaa eri tavalla.

RCBS Lite vaikuttaa varsin toimivalta, hinta vaan on jotain käsittämätöntä nykyisin.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
<t></t>

MikaS

  • *
  • Viestejä: 853
Re: Hornadyn automaattinen annostelija/vaaka
« Vastaus #7 : Huhtikuu 06, 2018, 20:11 »
Eipä ole tullut chargemasterilla kokeiltua moniko menee överiksi. Vaakaosa on tullut testattua OIML E2 tarkkuuspunnuksilla. Oli muuten käsittämättömän hyvä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

FINZKI

  • *
  • Viestejä: 2.020
Re: Hornadyn automaattinen annostelija/vaaka
« Vastaus #8 : Huhtikuu 06, 2018, 21:19 »
Itellä kans Lyman ja ei mitään negatiivista sanottavaa, eikä ole minun mielestä kalliskaan.

http://www.armoria.fi/lyman-gen6-compact-touch-screen-powder-system-ruutiannostelija.html



Frankfordikin tulossa mukaan kisaan näihin peleihin.

https://www.midwayusa.com/product/685263/frankford-arsenal-platinum-series-electronic-powder-dropper
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

jsr85

  • *
  • Viestejä: 691
Re: RE: Re: Hornadyn automaattinen annostelija/vaaka
« Vastaus #9 : Huhtikuu 06, 2018, 23:01 »
Lainaus käyttäjältä: "MikaS"
Eipä ole tullut chargemasterilla kokeiltua moniko menee överiksi. Vaakaosa on tullut testattua OIML E2 tarkkuuspunnuksilla. Oli muuten käsittämättömän hyvä.
Mulla aluksi tuli tuli grainin kymmenyksen virheitä n150 ja n560 ruudilla, nopeuksien ohjelmoinnin jälkeen ei oikeastaan lainkaan.



JR





« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
<t></t>

Naamanka

  • *
  • Viestejä: 8
Re: Hornadyn automaattinen annostelija/vaaka
« Vastaus #10 : Huhtikuu 07, 2018, 23:10 »
Noin 500 patruunaa on tullut ladattua Chargemaster litellä ja yhtään ei ole mennyt yli eikä jäänyt alikaan, kannattaa pitää huoli ettei potki tai muuten heiluttele pöytää jolla laite on, tippuu helposti liikaa putkesta ruutia.



ruudit joita kokeillut: VV N150 N160 N550 ja Norma URP



Hinta reilu 300€ suomesta ja on hintansa väärti, muuttui kertaheitolla mielekkäämmäksi latailuharrastus.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
Tikka T3x 6.5x55

Templar

  • *
  • Viestejä: 151
Re: Hornadyn automaattinen annostelija/vaaka
« Vastaus #11 : Huhtikuu 07, 2018, 23:34 »
Kiitoksia kaikista kommenteista... Ei välttämättä helpottanut laitteen valintaa, mutta olen ainakin kohtalaisen vakuuttunut, että nämä halvemmankin pään automaattiannostelijat hoitavat hommansa. Ja jos virheellinen erä tipahtaa, niin vaaka kertoo sen ja asian voi korjata helposti.



Olen päässyt tilavuuspohjaisella annostelijalla ja puomivaa'alla lähes samoihin vauhteihin kuin nämä automaatitkin, mutta etu olisi siinä automaatin kanssa voi painaa luodituksen samalla, kun seuraavan patruunan erä ruutia tulee. Mistä päästäänkin seuraavaan kysymykseen, eli olisiko syytä, että annostelija olisi eri pöydällä kuin missä puristin on kiinni, jos meinaa käyttää puristinta samalla? Nämä ilmeisesti ovat herkiä tärähdyksille, mistä voi aiheutua näitä liikaruudituksia. Ja varsinkin, kun ajattelin hommata jossain vaiheessa turretin, millä voisi tehdä niippauksen samalla (olen käyttänyt kaikissa latauksissa factory crimpiä).
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

MikaS

  • *
  • Viestejä: 853
Re: Hornadyn automaattinen annostelija/vaaka
« Vastaus #12 : Huhtikuu 08, 2018, 10:39 »
Olet käsittänyt aivan oikein, kannattaa käyttää eri pöydällä kuin puristin. Annostelijassa on "huulilla" ruutia ja jos vaaka tärähtää niin sitä tippuu kuppiin. Itse en halua asettaa myöskään vaa'an anturia ( edes tällaisia semi tarkkuus vaakoja ) mahdollisille toistuville heilahduksille alttiiksi.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

Ippe69

  • *
  • Viestejä: 675
Vs: Hornadyn automaattinen annostelija/vaaka
« Vastaus #13 : Huhtikuu 22, 2024, 22:42 »
Jatketaanpa tätä ketjua kun aihe sivuaa...
Kolme vuotta vanha Lyman alkoi näyttämään väärin. Tiedän että ruutikippo painaa 8,05g, nyt se kuitenkin näyttää 8,79g. 50g kalibrointipunnukselle näyttää 55,xg.
Nollattua saa normaalisti, mutta kun yrittää kalibroida tuolla punnuksella niin näyttää erroria.
Laite on puhdistettu, kokeiltu eri paikoissa ja sammutettu useamman kerran mutta ei muutosta. Onkohan se nyt roskistavaraa?
Jos on, niin onko Frankfordin vastaavasta kokemuksia?
RCBS näkyi olevan hemmetin kallis ja saatavuuskin heikkoa.

rum

  • *
  • Viestejä: 273
Vs: Hornadyn automaattinen annostelija/vaaka
« Vastaus #14 : Huhtikuu 22, 2024, 23:16 »
Hornan puomivaalla on monta 5+5 Ammuttu alle 30mm/300M. Jos ei isompia määriä lataa.