Kirjoittaja Aihe: Patruunoista  (Luettu 5063 kertaa)

Ippe69

  • *
  • Viestejä: 675
Vs: Patruunoista
« Vastaus #45 : Maaliskuu 01, 2024, 01:06 »
Pointti siinä että 8g scenun kanssa ohjelmassa on luultavasti jotain häikkää. Kestrel ja lb tismalleen samat ase ja luotitiedot, lämpötilat jne lb antaa kilsaan 9mrad, kestrel 10.82. Ja kaverin strelok anto luokkaa 11. Kuitenkin ammuttu ja todennettu, että kestreli pitää kutinsa kuten olettaa, sekä strelokkia on ruotsissakin ulkoilutettu 1400 metriin joten sekin on aika hyvin todennettu toimivan.

Jotain hassua on tuon lapua ballisticsin toiminnassa.
Kokeilin valita tuon 8g scenarin 850 m/s lähtönopeudella ja 1000m etäisyydeksi. Aluksi näytti jotain kahdeksalla olevaa lukemaa, mutta kun klikkasin käyttämään paikallista säätä niin korjasi näyttämään 10,8Mrad. Ilmankosteus oli oletuksena 0% ja varmasti jotain muutakin oli pielessä.
Mulla teki 308:lka aiemmin saman mutta jäi epäselväksi missä oli vika.
Kyse lienee kuitenkin sovelluksen bugista eikä virheellisestä tutkadatasta.

Jullimus

  • *
  • Viestejä: 89
Vs: Patruunoista
« Vastaus #46 : Maaliskuu 01, 2024, 01:21 »
Ei kannata luottaa Lapuan ballistiikka sovellukseen, vaikuttaa olevan todella buginen. Näytti mulle samat korot scenulla, vaikka miten muutti lähtönopeus arvoja 500-900m/s haarukassa.

VIN

  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Patruunoista
« Vastaus #47 : Maaliskuu 01, 2024, 08:44 »
Jotain hassua on tuon lapua ballisticsin toiminnassa.
Kokeilin valita tuon 8g scenarin 850 m/s lähtönopeudella ja 1000m etäisyydeksi. Aluksi näytti jotain kahdeksalla olevaa lukemaa, mutta kun klikkasin käyttämään paikallista säätä niin korjasi näyttämään 10,8Mrad. Ilmankosteus oli oletuksena 0% ja varmasti jotain muutakin oli pielessä.
Mulla teki 308:lka aiemmin saman mutta jäi epäselväksi missä oli vika.
Kyse lienee kuitenkin sovelluksen bugista eikä virheellisestä tutkadatasta.

Ilmanpaine on oletuksena 650 mbar, sen kun korjaa niin alkaa näyttämään järkeviä lukemia.

metsienmies

  • *
  • Viestejä: 1.045
Vs: Patruunoista
« Vastaus #48 : Maaliskuu 01, 2024, 09:02 »
Nyt alko näyttämään taas järkeenkäyviä numeroita, ilman kosteus oli ainakin yhtenä syynä. Niin kohdistus kuin laskentadatassa oletusarvo on 0%. Itse käytin kyllä lbtä koko viime kauden kisat läpi 8.8 scenulla ja sen kanssa piti kyl kutinsa, mutta telefoonikin vaihtunut tässä välissä joten kaikki data ollut oletusarvona. On kyllä hölmöä suunnittelua, että oletusarvot on noin pielessä = pitää muistaa olla ekstra tarkkana  ;D

Ja heti kun avaa sovelluksen uudestaan näytti taas 0c, 650mb ja 0%. Onneks ei tarvii tän kanssa kuitenkaan sen enempää elää
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 01, 2024, 09:04 kirjoittanut metsienmies »

Jaz

  • *
  • Viestejä: 54
Vs: Patruunoista
« Vastaus #49 : Maaliskuu 01, 2024, 16:34 »
Mun mielestä tää mainio ominaisuus, että ilmanpaine on Everest-tasoa aina aloittaessa tuli LBiin jossain viime vuoden päivityksessä. Harmittaa.

Lähetetty minun SM-G990B2 laitteesta Tapatalkilla


oho osu

  • *
  • Viestejä: 318
Vs: Patruunoista
« Vastaus #50 : Maaliskuu 01, 2024, 18:00 »
Noissa alkuarvoissa lienee haettu sitä, että ihmiset huomaavat, että niitä ei ole vielä asetettu? Jos siinä olisi joku järkevä arvo, voisi jäädä huomaamatta muuttaa.

Ippe69

  • *
  • Viestejä: 675
Vs: Patruunoista
« Vastaus #51 : Maaliskuu 01, 2024, 18:20 »
Noissa alkuarvoissa lienee haettu sitä, että ihmiset huomaavat, että niitä ei ole vielä asetettu? Jos siinä olisi joku järkevä arvo, voisi jäädä huomaamatta muuttaa.
Jos sitä haluttaisiin niin sovellus voisi olla antamatta lukemia ollenkaan ennenkuin ne on asetettu. Nyt on se hölmöin vaihtoehto kun antaa arvot mitä ei missään todellisuudessa ole. Kuin ehkä mount everestillä.

oho osu

  • *
  • Viestejä: 318
Vs: Patruunoista
« Vastaus #52 : Maaliskuu 01, 2024, 23:10 »
Toki, mutta se edellyttäisi hieman lisäohjelmointia.

Itsellä Lapua Ballistic muuten positiivinen kokemus, ja tuntunut antavan oikeita napsuja, mutta sen sijaan se seikkailu niiden eri näkymien ja alinäkymien välillä on mulle mysteeri. Selailen vain eri suuntiin ja yritän kaikkeni ja lopulta päädyn oikeaan näkymään.

Patruuna

  • *
  • Viestejä: 103
Vs: Patruunoista
« Vastaus #53 : Maaliskuu 04, 2024, 21:37 »
Toki, mutta se edellyttäisi hieman lisäohjelmointia.

Itsellä Lapua Ballistic muuten positiivinen kokemus, ja tuntunut antavan oikeita napsuja, mutta sen sijaan se seikkailu niiden eri näkymien ja alinäkymien välillä on mulle mysteeri. Selailen vain eri suuntiin ja yritän kaikkeni ja lopulta päädyn oikeaan näkymään.

Sama itellä. Ei mitään käsitystä miten mikäkin sivu pelaa. Sormilla pyyhkii edes takas niin jossain välissä tulee oikea näkymä. Sakon ohjelma pelannut itsellä sen mitä tarvinut.

Track Shooter

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Patruunoista
« Vastaus #54 : Huhtikuu 12, 2024, 18:35 »
Yksi iso tekijä nallin toimivuuteen on iskuripiikin lyöntiteho , nalleja valmistavat tehtaat tekevät eri seoksilla ja vahvuuksilla nallin kuppiaihioita sekä nallimassatkin voivat olla eri herkkyyksiä omaavia , mikäli iskuri ei lyö kunnolla monttua nalliin , niin saattaa tulla suutari tai viive syttymiseen , itsellä yhden kiväärin nallipiikki oli kulunut loivan pyöreäksi ja alkoi syttyhäiriöt , eipä muuta kuin lukko kappaleiksi ja nallipiikin viilaus neljältä kantilta kärkipinta-ala pienemmäksi ja johan syttyi . Myös se jousi voi ajan kuluessa meltaantua eikä teho ole vaadittavaa luokkaa .